Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

27 Aralık 2011 Salı

BEN KIZLARIMA TUVALET EĞİTİMİ VEREMİYORUUUMMMMM....HERKESE DUYRULUR...

Olmuyor olmuyor olmuyor..kızlar geldı 30.ayına benimkiler halinden gayet memnun..hiç bezlerinden şikayetçi bile değiller..ne yapsam ne uygulasam sasırdım..yarın cocuk psikoloğuna randevu aldım belki yardımı dokunur bize bir yol gösterir diye..
Aslında hata bende annem zamanında demişti gel erkenden başlıyalım diye'aa olurmu hiç şuan hazır değiller 'diye kafa tutmuştum...işte sonuç..annem gitti ...artık yalnız cocuk bakmaya başladım. ve birtürlü cocuklarıma tuvaletini öğretemiyorum..renkli lazımlıklar klozet kapakları ,renkli tuvalet kağıtları vs neler hiçbirine yüz vermediler..
          Naz bundan 1 ay kadaar önce başarılı bir gündüz geçirmişti...bezini sabah çıkardım akşam 18 e kadar altı kuruydu rahattı..lazımlıga ve hipaya(klozet kapağının adı)oturduk..sanki yapıyormuş gibi yapıyor yaptım anne diye kalkıp tuvalet kağıdıyla poposunu kuruluyordu..bu işlem gün boyunca defalarca sürdü.ee tabi tuvalet eğitimi zordu ama ben sabırlıydım..::)))))akşam olurken ben yorgunluktan ölmüş günümün yarısından çoğu banyoda geçmiş olarak kenarda hazır beklerken diğer kızımı farkettim..oh ohh halinden gayet memnun bizi seyredip zevkle evde dolanıyordu..kuzum benim sıranın ona hiç gelmiyeceğini sanıyordu...
ve akşam 21 suları halen daha çiş yapamıyan kızım sıkıntı duymaya sinirlenmeye bezini istemeye başlamıştı..ne yaptıysan ne soylediysem çişini yapmadı ve sonunda naz kazandı.bezini bağladık..o günlerden sonra ne lazımlığa nede hipaya oturdu ..neden yapmıyorsun kızım dediğimde 'anne ben yapıyorum çişimi hipaya zateeenn 'dedi..o hayalinde sanırım çişini hipaya yapıyormuş...
ben ayşegül'ümle uğraşmaya kalmadan naz bu seferde kabız oldu...2 veya 3 haftadır onunla uğraşıyoruz..kabızlığın vazgeçilmez sonucu fissürde olunca şuan yavrumun kakası tam bir kabusa dönüştü.bügün götürdüğüm cocuk cerrahı ne yapın ne edin tuvalet eğitimini verin ancak böyle kabızlıktan ve fissürden kurtulur dedi...ilaçlarını kullanıyoruz ama nafile yavrum hep acı cekiyor..ayakta kakasını yapmaya ve inatla lazımlığa oturmamaya devam ediyor..
           Ayşegülüm se onu gördükçe tuvaletten hipadan iyice uzaklaşıyor..gerçi ona başlamadım tam anlamıyla eğitimede...o yavruma sıra gelmediki bir türlü...
            .tuvalet eğitimi için yapılanlar.
            1.kuzular hiç korkutulmadı
            2.gerekli sevimli renkli tuvalet araçları alındı...
            3.pepe nin tuvalet şarkısı gün içinde defalarca söylendi izlendi..
            4.kabızlık için diyet ve beslenme programı uygulandı..
            5.birsürüüü vaatlerde bulunuldu...
            6.sözel destek coook verildi...
            7.aklıma gelmeyen birkaç madde daha yapıldı...
             SONUÇ:başladığım yerdeyim..
           ne yapsam nasıl bir yol çizsem bilemedim..yorgun ama değişik fikirlere acık azimli bir anneyim...bir gün benim cocuklarımda çişini kakasını yapıcak...inşallahhhh...o günleri görsem  ahhh bir görsem...

7 yorum:

Nil dedi ki...

Bence baharı bekle. yani o mevsimde altlarına yapsalar bile rahatsız olma ihtimalleri daha az. üşütme sorunları olmaz. Biz bezi bırakmıştık ama şimdi sadece gece bezleniyoruz.
Şimdi ikiniz için de zor bir dönem. aç karnına kuru kayısı ya da kayısı hoşafı kabızlığı için işe yarayabilir.
eğer bezi bırakan arkadaşları varsa yardım alınabilir.
bezlerini ondan daha küçük tanıdıklarınızın çocuklarına hediye edebilirsiniz. çünkü onlar artık büyüdüler ve hediye ettikten sonra bir daha bez bağlanmayacağını iyice anlamalılar ama.
karışık yazdım kusura bakma. zamanı gelince onlar kendileri tayin ediyorlar annesi.

yasmin dedi ki...

Nilhan tavsiyelerin için cok tesekkurler...inan zor bir dönem geciriyoruz ve tecrubelere cok ıhtıyacım var..

Nil dedi ki...

görüştüğünüz aileler vardır muhakkak bezi bırakan çocuğunuzun arkadaşları eğer izin verirlerse wc ye beraber girebilirler. yaptıktan sonra kızlarınıza gösterebilirsiniz. sifonu onlar çekebilir.
kreş müdiremiz bize şunu demişti. küçülen kazakları pantolonlarını giydirip artık ne kadar büyüdüğünü anlatın. bezlerini tanıdık bir bebeğe hediye etmek için birlikte paket yapın. çünkü artık sen büyüdün. beze ihtiyacın yok fikri verilmeli. ama bence biraz mola verin. ikiniz de bu fikri unutun bahara kadar.

İkiz Annesi dedi ki...

Canım ben ikisine aynı anda başlamıştım birbirlerini görüp daha rahat alışıyorlar.İlk zamanlar dediğin gibi ömür tuvalette geçiyorhttp://ikizbuyutmek.blogspot.com/2010/12/ikiz-annesi-tuvaletten-bildiriyor.html burada da biraz bahsetmiştim.

Gece kazaları da oluyordu yataklarında alez vardı en azından yatak kazaya uğramadı:)
Geceleri saati kurup saat başı kalkıyordum tuvalete tutmak için buna rağmen kazalar oluyordu sonra yavaş yavaş iki saatte bire düştü kalkmalar şimdi ise yatırmadan önce yaptırıyorum gece on iki gibi bir kere daha tuvalete götürüyorum sonrasında sabaha kadar bir daha ihtiyaç duymuyorlar.

İnşallah sen de çabuk atlatırsın biraz zor bir süreç kolaylıklar diliyorum..

yasmin dedi ki...

sevgili nilhan onerilerin için tşkler..dediğin gibi bir arkadaşını tuvaletini yaparken gösterdim ama sonuç yapmıcam işte yapmıcam oldu naz ın.ayşemse kenarda gözlerini büyütüp korktum anne demek oldu...
sevgili ikiz annesi sizinde yazılarınızı tecrübelerinizi takip ediyorum..önerileriniz için sizede tşkler..sanırım bizim biraz daha zamanımız var..

yasmin dedi ki...

sevgili nilhan onerilerin için tşkler..dediğin gibi bir arkadaşını tuvaletini yaparken gösterdim ama sonuç yapmıcam işte yapmıcam oldu naz ın.ayşemse kenarda gözlerini büyütüp korktum anne demek oldu...
sevgili ikiz annesi sizinde yazılarınızı tecrübelerinizi takip ediyorum..önerileriniz için sizede tşkler..sanırım bizim biraz daha zamanımız var..

caganumut dedi ki...

Merhaba, benim 37 haftalık ikiz ogullarım var. Herkesin değişik tavsiyeleri var tabii kii. Kimsenin ki kimsenin kini benzemiyor. Bana hep ikisine beraber öğret dediler. Birbirlerini görerek öğrenirler diye. Ama ben kendimde ikisine aynı anda çiş eğitimine başlayacak gücü bulamadım. Zaten ikisi de farklı kişilikler.Hep biri(Çağan) bütün herşeyi daha önce yaptı. Daha önce emekledi, yürüdü , konuştu ve tabi ki çişi söyledi. Tuvalet eğitimine de hazırdı. Ve onunla başladım. Gerçktende 5-6 günde hallettik. Ondan bir-bir buçuk ay sonra diğeri(Umut) öğrendi. Çok acele etme.Bir müddet ara vermeni öneririm.Kolay gelsin...Ayşegül( Çağan ve Umut'un annesi)